Ga naar de inhoud

Zwarte Mieren

UPC heeft een nieuwe service.

“UPC heeft een nieuwe service. Spreek eerst uw postcode in.”

“Spreek nu uw huisnummer in, zonder toevoegingen.”

“Spreek nu de toevoeging in, of zeg ‘geen.'”

En pas dan treedt de oude service in werking: €0,10 per minuut, en na het vertrouwde keuzemenu de mededeling dat de wachttijd meer dan twaalf minuten bedraagt. Een masochistische telefoniste vraagt of ik doorgeschakeld wens te worden naar een tevredenheidsonderzoek over de dienstverlening bij UPC. Nee.

Bij een latere poging is de wachttijd opgelopen tot twintig minuten. Ik hang op. Dit is de tweede avond met eindeloos herstarten, resetten, configureren, struikelen over geïmproviseerde snoeren en noodmodems, aanvinken en ontvinken van opties en extra’s en proxyservers en actieve brandmuren. TCP/IP, DNS, LAN, SID en GVD.

Zo veel GVD’s dat ik me ervoor schaam.

Weg bij dit scherm! Ik druk NU op een knopje en (als alles goed gaat) kruipen deze lettertjes dan één voor één, als kreupele zwarte mieren langzaam naar jullie toe door een heel dun telefoondraadje.

.

5 reacties op “Zwarte Mieren”

  1. Inderdaad hemeltergend dat men zich geparkeerd weet in het UPC-vagevuur. Als je nou na die twaalf minuten van de eerste keer had gezegd dat je staat te popelen om mee te werken aan hun tevredenheidsonderzoek, ja, dat je het bijna niet kunt ophouden, dan had je wel doorgeschakeld geweest en had je achteraf enige genoegdoening kunnen putten uit het kunnen stijfschelden van die lui (à 0,10 p/m maar dat is het alleszins waard). Dat is namelijk die extra service waar ze op doelen.

    Heel vriendelijke monteur aan de deur gehad onlangs die niet van UPC was, maar namens die club opereerde. Die moest via een “hot-line”, die aardse stervelingen niet eens ter beschikking staat, doorgeven dat er inderdaad iets stuk was bij ons. Ook hij heeft tot zijn woede en frustatie tien minuten moeten wachten. Maarja die loopt ook tegen een call-centre met nitwits aan die niets kunnen en weten, helemaal niet van UPC zijn trouwens en waarschijnlijk ergens in Dublin zitten in plaats van in de Waarderpolder.

  2. Hoe ik mijn hersens ook pijnig, ik kan me geen geval herinneren waar iemand zich positief over UPC uitliet. Het is op z’n zachtst gezegd verbazingwekkend dat desondanks nog zovelen in zee gaan met zo’n malafide bedrijf.

  3. @ Joost : Nu dan, laat ik de eerste zijn die zich positief uitlaat over UPC.
    Wanneer je dan uiteindelijk bent geholpen dan vraagt de mens van de UPC :
    ‘Heb ik u naar tevredenheid geholpen ?’
    Nou, dat is toch echt heel vriendelijk. Ik antwoord dan overigens altijd met ‘Wat lief dat je dat vraagt….

  4. Nadat ik, ook klant bij UPC, keurig en heel duidelijk mijn postcode en huisnummer had ingesproken, zei een vriendelijke stem “dank u”. Daarna kwam ik in de wachtstand. Na enige tijd kreeg ik een helpdeskmedewerker aan de lijn. En wat was het eerste dat deze mj vroeg? Juist: “Mag ik uw postcode weten? En wat is uw huisnummer?”

  5. “Het is momenteel erg druk. De wachttijd bedraagt meer dan drie…” (en veertig? – zestig?) “..minuten.”
    3 minuten! En toen was het zo gefikst. dwz ze maakten hun eigen fout snel ongedaan.

    De huisdichteres herinnerde zich de opwinding die haar doorgloeide toen ze zo’n 13 jaar geleden voor het eerst (na veel gepiel en gedoe) een verbinding met het WWW tot stand bracht. Happy memories! En zo kwam alles nog goed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *