NS Service

Mijn moeder wil deze week haar zoon in Bern bezoeken. Met de trein. Van tevoren even naar station Haarlem voor een retourtje, dacht ze in haar bejaarde onschuld.

Maar Bern is te ver, of te klein, of te Zwitsers, of helemaal niet bekend bij de NS. Het kon in ieder geval niet bij het loket Internationaal. Probeert u het anders bij de ANWB, kreeg ze na enig gesputter te horen van een servicemedewerker.

Natuurlijk, de ANWB! Stom dat ze daar zelf niet op was gekomen!

De ANWB bestelt die kaartjes via Utrecht. Denk eraan, wel twee weken van tevoren aanvragen, mevrouw!

(Zodat ze bijtijds in duplo met de ganzenveer gekalligrafeerd kunnen worden en voorzien van een glanzend lakzegel door de kreupele ANWB-bode afgegeven kunnen worden bij de eerstvolgende trekschuit naar Haarlem.)

Twee weken van tevoren…?

Het kwam erop neer dat mijn moeder een NS-retourtje Amsterdam CS moest kopen om daar in de rij te gaan staan voor een kaartje naar Bern.

In één middag was het gepiept.

(Bij www.NSstress.nl vond ik zojuist een bevestiging van mijn vermoeden dat de NS niet per email bereikbaar is – dus zelfs niet per vertraagde of omgeleide email. Er worden ook geen bussen ingezet.)

13 gedachten over “NS Service

  • 14/05/2006 om 16:27
    Permalink

    Dat vinden ze efficiënt bij de NS. 😕 8)

  • 14/05/2006 om 17:30
    Permalink

    Dit soort dingen stemt mij ongelooflijk pessimistisch.

  • 14/05/2006 om 17:45
    Permalink

    ja, goed, helemaal ns. wereldvreemd, klantonvriendelijk, intransingent. wisten jullie trouwens dat het technisch een enorm goed bedrijf is. jammer dat ze de techniek hebben uitbesteed aan prorail. ze kijken alleen als ingenieur en als manager, nooit als klant. goed is dat ook, als je dat zo lang kunt volhouden. geeft toch iets van guiness-book-of -records gevoel 😀

  • 14/05/2006 om 23:23
    Permalink

    @schulp: ja, allemaal heimwee naar de tijd dat ze met hun Mxc3xa4rklin speelden zonder die hinderlijke passagiers…
    @webmaster: dank voor de tip!

  • 15/05/2006 om 01:29
    Permalink

    Ik vergat nog te zeggen dat ouder worden er zo niet leuker op wordt.

    PS: Guinness is met dubbel n.

  • 15/05/2006 om 16:03
    Permalink

    @Willemien: twijfel niet aan schulps drankenkennis! Ik zou trouwens niet graag zien dat de angst voor spelfouten ten koste ging van de spontaniteit van de reacties bij ons vrijwillig samenzijn. Bij het RaDa heeft Joost het alleenrecht op taalzuivering. 😉

  • 15/05/2006 om 19:29
    Permalink

    Ahum, dat is nieuw voor mij. 🙂 Ik hoop dat ik die verantwoordelijkheid kan dragen.
    Fouten in reacties kunnen overigens niet worden gecorrigeerd. (Daardoor neemt de lol van het signaleren wel af. 😕 )

  • 15/05/2006 om 22:02
    Permalink

    Zo zwaar is het niet bedoeld hoor. Ik zou het ook jammer vinden als mensen zich daardoor geremd zouden voelen in hun reacties.
    Ik ga daar ooit nog een log over schrijven, want ben van mening dat er in het algemeen veel te veel gewicht wordt toegekend aan foutloos spellen. Alsof dat iets zegt over de mate van intelligentie van de schrijver. En dus over de tekstuele waarde.
    Ik zal mij vanaf nu van taalcommentaar onthouden.
    (Maar Guinness is wel heel erg zeker weten met dubbel nn). Toch, Joost?

  • 15/05/2006 om 22:42
    Permalink

    Dit maakt mij nu zo onzeker, vertelde ik Marius al.
    Het gaat nu ook een beetje ten koste van het onderwerp. Toch?

  • 15/05/2006 om 23:05
    Permalink

    @Henk: ja, tijd voor een Guinnnesss 🙂

  • 15/05/2006 om 23:52
    Permalink

    @Willemien: drank is bij uitstek een onderwerp waar ik volstrekt niets van weet. 😕 Voel je vrij om misspellingen bij Chianti, Whisky/Whiskey en Bloody Mary te signaleren.

  • 16/05/2006 om 17:47
    Permalink

    Nooit geweten dat dat Book of Records met drank te maken heeft. Weer wat geleerd.
    Maar bij drank let (ook) ik 😛 voornamelijk op de smaak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *