Ga naar de inhoud

Niet huisgebakken

“Het internet ligt eruit!”

“Nwumh…”

Ik reageer wel eens minder laconiek op deze melding.

Bij het modem branden maar twee van de vijf dienstdoende lampjes. Resetten helpt niet, vloeken evenmin. Eerst maar een paar telefoontjes afwerken dan.

Hé, de lijn is dood. En beneden ook. Stekker eruit, stekker erin en dan ben ik aan het eind van mijn reparatierepertoire.

De TV, zou die het nog doen? Nee. Sneeuw op alle geprobeerde kanalen.

De tijd lijkt rijp om UPC te bellen. Hoewel, bellen?! Dat zou dan mobiel moeten.

0900 15 80 – hun nummer ken ik uit mijn hoofd, dat is het probleem niet. Maar daar moet je mentaal wél klaar voor zijn. Uitgerust, weerbaar, alert en onverschrokken. Bij een eerdere gelegenheid had ik in plaats van al die helpdesk muzak beter de hele Ring van Wagner kunnen beluisteren.

Gas (van Nuon) en water (PWN) stromen naar behoren – de noodtoestand is nog niet uitgeroepen – maar als het RaDa dit weekend niet verschijnt, weten jullie hoe het zit.

 

.

5 reacties op “Niet huisgebakken”

  1. Tja, en dan heb je een handleiding gevonden om je kennis van “doe het zelfen”op te krikken en staat er achter elke storing: kijk op onze internetpagina……

  2. @joost: Misschien dat jij dat weet: welke helpdesk heeft de beste wachtmuziek? Eigenlijk zouden ze daar ook een keuzemenu voor moeten hebben. (Voor barok, toets 1, etc)
    Inmiddels (en zonder bellen!) werkt alles weer.

  3. Wij waren met onze ziektekosten in het verleden verzekerd bij het Zilveren Kruis. Daar werden wij bij belvragen steevast minutenlang vergast op: ‘Who wants to live forever?’ van Queen. Fraai staaltje ontmoedigingsbeleid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *