Ga naar de inhoud

Oranje en rood

Chaos werd er verwacht, de nationale noodtoestand, perrons bezaaid met gelynchte conducteurs…

En wat kregen we? Niks, nog geen opstootje.

Directeur NS-Reizigers Jacques Huberts signaleerde maandag alleen een paar vertragingen en tussen 0,2% en 2% rode treinen.

‘Rode treinen’ zijn treinen die zo vol zitten dat de passagiers in het gangpad staan. Ik weet dat ook pas sinds de krant van vanochtend.

Mijn eerste trein volgens de nieuwe dienstregeling zou gisteren om 7.36 uur vertrekken. Hij arriveerde keurig om 7.34 uur. En hij was oranje.

Een soort feesttrein van het NOC en NSF. Alsof Erica Terpstra binnen de kaartjes knipte en Dennis van der Geest plaatjes draaide, zo moest het van buiten lijken.

En hij was vol. Erg vol. Ik moest in het gangpad van de eerste klas staan.

Zo reisde ik met een rode oranje trein. Of een oranje rode trein, zo u wilt.

Statistisch vast heel bijzonder, maar zo voelde het niet in die coupé. Daarvoor waren we met te veel.

 

.

4 reacties op “Oranje en rood”

  1. Wat een prachtige artikelen in uw dagklad. Hoe kan ik bij u opgeven als abbonnee? En wat is daarbij het kostenplaatje,ik moet het namelijk wel kunnen verantwoorden bij mijn accountant natuurlijk. Zie het noeste ambachtswerk op mijn bescheiden pagina, heb je natuurlijk gelijk gelinkt..

  2. Waren er nog zitplaatsen in de 1e klasse? De conducteur van zo’n rode trein vindt het nooit erg als je er als 2e klas reiziger een comfortabel plekje bemachtigd. 1e klas reizigers zijn er doorgaans minder tevreden over, maar zie het zo: het is toch al een rode trein.

  3. @Bas: Dank voor de tip, maar maandag zat echt alles vol. Vandaag zat ik weer in een gewone gele rode dubbeldekker (nu op de trap bij het balkon) en daarna in een rode metro.

  4. @Ron: dat hoor ik graag! Ik zal je teruglinken, zodra ik weer aan de layout ga prutsen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *