Deze alternatieve pafpaal fotografeerde mijn broer Tweede Kerstdag op perron 6 van station Haarlem. Een geste van het Leidse kunstcollectief Uitschot , waarachter onder anderen Joost Haasnoot (’71) en Merijn Tinga (’72) schuil gaan.
Volgens de bijbehorende tekst zou het sculptuur (gemaakt door Tinga & ene Papatio) blijven staan tot beide armen met as waren gevuld. De site verwijst ook naar een filmpje van RTV Noord-Holland over de plaatsing, maar mij lukt het niet dat te openen.
Iets anders, voor de echte fans: Het Straatjournaal besteedt deze maand aandacht aan ‘de bewoners van blogosfeer’. Met onder meer een hele pagina over het RaDa, met logje en foto van de redactie in karakteristieke pose.
.
Het straatjournaal; Ik ben van nature een zeikert, ik weet het. Maar… Ik vind het straatjournaal een prachtig initiatief; niks mis mee. Maar om nu al 2 jaar(of al langer?) iedere dag, bij het binnengaan van de AH, “goedemiddag” gezegd te worden door dezelfde man die de hele dag op een krukje voor de deur zit…. . Ben ik nou de enige die “hoi/goeiedag/middag/hi/hmm” niet meer uit mijn strot kan krijgen en mij lastig gevallen voel? Of ben ik gewoon die zeikert waar ik mee begon?
@Cees: het ligt per supermarkt anders, denk ik:
zie http://raarlemsdagklad.web-log.nl/raarlemsdagklad/2005/12/duo.html
En bovendien ben ik bevooroordeeld na deze publicitaire doorbraak. Leve het Straatjournaal!
Niks ironie, geen overdrijving, niets dan de waarheid: Vanavond om 19.35 uur stond ik bij AH in de Grote Houtstraat achter twee dames in de rij om bij een dakloze meneer mijn exemplaar te scoren!
ik heb je wel eens anders gehoord over ‘al dat dakloze uitschot dat van onze belastingcenten etc…..’. maar nu het opeens free publicity oplevert voor RaDa is meneer om. Ze zitten allemaal in dat grote gezellige communicatiecomplot, bloggers, daklozen, grote broer, kleine broer. nee vriendje, hier is het laatste nog niet over gezegd
Ik lees zojuist in de AH bode,..2 flessen Zuid-Afrikaanse wijn “”alle varianten” 2 voor € 5 (bonuskaart meenemen), met een opgeld van 100% op de daklozenkrant betekend dat hooguit de verkoop van 6 exemplaren. Maar denk maar niet dat de huidige dakloze op een dergelijke verstandige wijze met zijn of haar middelen omgaat.
Nee vandaag de dag is communicatie de “core business” van deze beroepsgroep. Al het ingezamelde geld gaat op aan pre-paid kaarten voor de mobiel, en facsimile uitgave van literaire dichtbundels.