Ziggy’s schuld

Het moet de schuld van Z. zijn. We weten allemaal hoe Z. is in een dolle bui. Wat was het nu weer? Eén snedige opmerking te veel op Radio 105? Een net iets te familiaire hand op de schouder van Bernt na een vrolijke persconferentie? Een plagerig kneepje in de wang van een wethouder uitgerekend op een moment dat die daar niet van gediend is…

Marc doet zulke dingen niet. Nee, het moet Ziggy zijn, anders is er absoluut geen verklaring voor.

Zaterdag deed ik mee aan een schaaktoernooi in het Gemeentehuis van Bloemendaal. Schitterende entourage. “Wat moeten jullie daar nou voor dokken?” vroeg ik quasi-terloops aan een van de organisatoren. Niets dus. Gratis.

Ik had toen al gehoord dat de organisatie van de Derde Haarlemse Kennisquiz (in januari) nog een paar hobbels moest nemen. De locatie was nog niet rond. Ze droomden van de Raadszaal (historische plek, plus uitzendfaciliteiten) en hadden eerst goede hoop. Ideale Haarlempromotie, daar krijg je de handen wel voor op elkaar, toch?

De raadszaal kost €500.

€500. Dat moet door Ziggy komen. Ja, toch? Of is het allemaal een betreurenswaardig misverstand, meneer de burgemeester?

.

18 gedachten over “Ziggy’s schuld

  • 09/12/2008 om 11:11
    Permalink

    Tja….. Mea Culpa dan maar. Maar ik denk in oplossingen, niet in problemen. We hebben inmiddels een andere locatie gevonden. Het Noord-Hollands archief in de Janskerk!! Historisch nóg mooier en met die uitzendfaciliteiten komt het allemaal wel goed. Rest één probleem, hoe ga ik de burgemeester na mijn vermeende wangedragingen vragen of hij weer juryvoorzitter wil zijn…..

  • 09/12/2008 om 15:38
    Permalink

    @Z; aangezien jij in oplossingen denkt …:als sneeuw voor de zon!

  • 09/12/2008 om 16:40
    Permalink

    Als hij niet (gratis) wil vragen we de burgemeester van Bloemendaal!

  • 10/12/2008 om 00:27
    Permalink

    @Marius : die nieuwe of die oude ?
    @Cees : dat is wel de insteek…

  • 10/12/2008 om 09:43
    Permalink

    @Z: de Janskerk is inderdaad een prachtige locatie! Wanneer vindt het evenement plaats?

  • 10/12/2008 om 10:16
    Permalink

    De Derde Haarlemse Kennis Kwis (roepnaam HKK3) staat gepland op 23 januari. Maar NIETS is zeker…

  • 10/12/2008 om 10:55
    Permalink

    @Marc : behalve dan de geboorte aan het begin en de dood aan het eind….en het ouder worden tussendoor, uiteraard.

  • 10/12/2008 om 12:45
    Permalink

    Vorig jaar mocht ik namens het Noord-Hollands Archief deelnemen aan de Haarlemse Kennis Kwis, samen met Maria van Vlijmen en Leny Wijnands van de Historische Vereniging Haerlem (helaas lukte het ons niet om eeuwige roem te verwerven en gingen we redelijk snel ten onder). Dit jaar bieden we graag onderdak aan de HHK3 in de Janskerk, het publiekscentrum van het Noord-Hollands Archief (een toepasselijke locatie en het is bovendien moeilijk Ziggy iets te weigeren). De exacte datum staat nog niet helemaal vast.

  • 10/12/2008 om 12:50
    Permalink

    De plitici (leuke vertoetsing, ik laat ‘m staan) bakten er vorig jaar bar weinig van. Zou dat ook nog meespelen?

  • 10/12/2008 om 13:51
    Permalink

    De Heemkast in de stadsbieb kent een geheel andere alfabetisch volgorde na mijn maandenlange voorbereiding op de quiz der quizzen. Het kwam geeneens bij mij op dat wij, regeerders van het RADA en PAVOHOVAHA ers van eerste uur, geen uitnodiging zouden krijgen voor de quiz de quizzen.

    Maar wie of wat schetst mijn verbazing nu ik verneem dat slechts de Haarlemse inteelt mag gaan strijden om de HKK3. Het bekende HRLM volk, aangevuld met wat derderangs politici en een paar door spiritualiën aangetaste hersenhelften van een lokale cultuurpaus met zijn harem van dwepende 50+ dames.

    De conclusie is onontkoombaar, HKK3 is verworden tot een kennissenquiz!

  • 10/12/2008 om 14:07
    Permalink

    @H.Sloos : u bent slecht op de hoogte. Ook Haarlemse burgers wordt gevraagd zich aan te melden midels spotjes op radio en TV. Dus : grijp die kans zou ik zo zeggen !!! Meld u aan op ziggy@haarlem105.nl ovv HKK3. En dat geldt uiteraard voor alle lezers deze.

  • 10/12/2008 om 14:07
    Permalink

    …middels moet dat zijn, niet midels…

  • 10/12/2008 om 14:43
    Permalink

    @Z. en Marc: Team Sloos (Vrienden van de Houtvaart?) vrijstellen van voorrondes en ballotage, als het aan mij ligt. Meteen contracteren voor de finale! En een team van kasteleins, graag, en agenten van politie en drie VVV-m/v-en.

  • 10/12/2008 om 14:52
    Permalink

    @Marius : bedankt voor de suggesties, we nemen ze mee in de overwegingen….

  • 10/12/2008 om 15:05
    Permalink

    En dan ook maar een team van bevindelijke gereformeerden uit de Hersteld Hervormde Kerk en Gereformeerde Bond tot verbreiding en verdediging van de Waarheid in de Protestantse Kerk in Nederland. Als die tenminste door één deur kunnen…

  • 10/12/2008 om 23:06
    Permalink

    @Marius: Dat van die vrienden van de Houtvaart ligt een tikkeltje gevoelig. Eigenlijk ben ik een afsplitsing van de afsplitsing ‘vriend van de Hourtvaart’ is daarom een toepasselijker titel.

    Om deze en meer praktische redenen ben ik dan ook voor de deelname binnen twee aan het RADA gerelateerde teams. Team 1: Het querulantenteam, deelname staat open voor alle RADA bezoekers 2: team PAVOHOVAHA (iemand moet laatste worden.) samenstelling van deze laatste valt geheel binnen de bevoegdheid van de voorzitter/fractieleider.

  • 11/12/2008 om 00:56
    Permalink

    @ H.Sloos : als latent lid van deze partij stem ik vóór deze motie… en ga over op de orde van de dag

  • 11/12/2008 om 23:02
    Permalink

    @H. Sloos: een PavohoRaDateam… Dat ik daar niet eerder op ben gekomen! Inmiddels heb ik een eervolle Kennisquiztaak op mij genomen, en als betrokkene kan ik natuurlijk geen team inschrijven. In de geest van de Pavo-etc.: volgend jaar misschien?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *