Marktwerking?

Komt een vrouw bij de fietsendokter met een lekke band.

“Geen reparaties nu, ik kan de fiets niet stallen. Morgenochtend voor half elf brengen.”

De volgende ochtend: “Ik zet er een nieuwe band voor u om.”

“…”

“Ja hoor, ik ga geen gaatjes lopen zoeken. Voor twaalven afhalen.”

Vroeger waren er TWEE fietsenmakers in die straat.

.

6 reacties op “Marktwerking?”

  1. Volgens de regels van de marktwerking is die andere fietsenmaker er niet meer omdat-ie minder succesvol was dan deze. Dat geeft te denken…

  2. @Carel:Nee. @Franz: die andere (en nu wordt het wel erg makkelijk) kreeg last van zware hoogbejaardheid, wat je wel degelijk als een succes kunt opvatten.

  3. Heb ik hier een tip voor je, wel een beetje uit de buurt: Ata, in de Barrevoetenstraat. Daar kocht ik mijn prima tweedehandsfiets en toen ik die laatst kwam ophalen na een kleine reparatie (zelfde dag klaar) en alleen mijn pinpas bij me had (je bleek daar niet te kunnen pinnen) zei de man terwijl hij mij helemaal niet kent: neem maar vast mee die fiets, dan betaalt u morgen maar.

  4. Wel zelf even een binnenband kopen bij de Action voor 1,95. Da’s idd mensuurmatig goedkoper dan een band lappen.

  5. Lees ‘De Bovenbazen’ van Marten Toonder en je schaamt je met terugwerkende kracht voor dit geneuzel van minvermogenden. Repareren is schadelijk en fietsen eigenlijk ook. Respectievelijk voordelig en gratis zijn het echt activiteiten die we er met de huidige CRISIS !!!(ja)niet bij kunnen hebben.
    C-R-I-S-I-S ja!!! Denk je dat ze in China twee fietsenmakers per straat hebben, he? Nou mooi niet. In Shanghai hebben ze DRIE fietsenmakers die samen beschikken over EEN setje bandenlichters. Maar nee hoor, in Haarlem, daar willen we pinnen, repareren, tweedehands fietsen (weet je wel hoe slecht dat is voor de economie?, keuze bij de bakker. Word wakker Haarlem, het is vijf voor twaalf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *