Vandaag op de meeste kantoren en (af)werkplekken eerst Grote Zoendag en na gedane zaken voorzichtig weer aan de slag. Het tegensputterende koffiezetapparaat dwingen tot opstarten, de vergeten banketstaaf uit week 51 weggooien en voorzichtig testen wat de kleegaatjes zich herinneren van de laatste werkafspraken van 2015.
Zo zal het in veel gevallen gaan. Al kan ik me voorstellen dat anderen direct vol aan de bak moeten. Bij Haarlem Marketing zullen ze zich 4 januari heel anders hebben voorgesteld: gezellig even bijleuten over Jaap Lampes bubbelconcerten in de Philharmonie, teamverkneukeling op de Nieuwjaarsreceptie van de Muggenmeester vanmiddag en dan eens kijken of er nog nieuwe inzendingen zijn binnengekomen voor de fotowedstrijd Adem Haarlem.
Alleen heeft die K**stad op geen enkele manier meegewerkt. Adem Haarlem? Beadem Haarlem komt meer in de buurt…
Bij nader inzien eerst maar even Randstad bellen voor een paar noodkrachten die kunnen helpen het imago van onze stad uit te deuken. Alle hens aan dek!!
Vroeger had je fotowedstrijden met prijzen. Meestal iets met een camera of een lens, maar op z’n minst een waardebon die je bij de deelnemende fotozaak kon inwisselen, maar dat was vroeger.
Nieuwsgierig klikte ik op de link naar de fotowedstrijd en las de voorwaarde. Zo las ik dat de winnende foto niet alleen met de naam van de maker in Het Haarlems Dagblad wordt afgebeeld, maar tevens kans maakt om onderdeel te worden van de Adem Haarlem campagne. Dat is hartstikke fideel dacht ik nog, tot ik verder las.
“- De inzender geeft Haarlem Marketing d.m.v. inzenden het eigendom en het recht om de foto(’s) te gebruiken in on- en offline publicaties.”
De nieuwe tijd! Wep-ers, hooggeschoolden werken onbetaald als psycholoog, architect of journalist, en nu dus ook de professionele fotograaf. Het staat er met zo’n vanzelfsprekendheid dat je nauwelijks meer beseft hoe hondsbrutaal Haarlem marketing zich hier opstelt.