Zelf heb ik geen nee-nees-ticker, zoals HD dat afbreekt. Ik ben van jan-ee: wel hui-saan-huisbladen en geen ongeadresseerd dru-kwerk. De meeste folde-raars houden zich daar braaf aan.
Op initiatief van Sander van den Raadt van Trots Haarlem wordt straks overgestapt op een ander systeem. Wie wél reclame in de bus wil krijgen, dient een ja-jas-ticker te plakken. Zonder zo’n s-ticker blijf je ervan gevrijwaard: 34 kilo minder naar de papierbak te sjouwen op jaarbasis (en hoeveel gederfde voordeeltjes en cadeau-aanbiedingen?). In Amsterdam gaat het al zo, met dien verstande dat politieke partijen wél gerechtigd zijn hun promotiemateriaal te storten (een jaj-aja-sticker werd te lastig).
Meer anti-reclame in de raad deze week (ik heb het allemaal van Annalaura Mold-ucci): Louise van Zetten (Hart voor Haarlem) kantte zich fel tegen een reclamebord langs de Kleine Houtweg – geplaatst met dank aan gemeentelijke contracten met JC Decaux. Daar heeft Louise wel een puntje, vind ik. Zo word ik bij mijn geliefde Schotersingel sinds een paar weken warm gemaakt voor het S-toffenspektakel in Vijfhuizen. Stoffenspektakel… het prikkelt de fantasie, daar niet van, maar kunnen ze niet een spandoek maken van een spectaculair stofje en dat ergens ophangen in de buurt van de Cruqui-us Cruq-uius Cru-quius?
.
.
Paars PS In de zijbalk kun je je abonneren op het RaDa – je krijgt dan een emailbericht zodra er een nieuw stukje is verschenen.
Als ik het goed begrijp zijn er in Haarlem al twee lokale partijen actief.
Mag ik vragen hoe die in het spectrum ‘rechts – links’ moeten worden geplaatst? Of laat ik het zo zeggen: is de een populistischer ofrechts-radicaler dan de ander?
In Alkmaar heeft dat idee het net niet gehaald. Zelf heb ik een nee-nee-sticker en dat scheelt me inderdaad een berg gesjouw richting oudpapierbak. Om die reden lees ik ook de regiokrant in de bieb. Maar eigenlijk is dit niet goed voor m’n dosis lichaamsbeweging.