Ga naar de inhoud

Borrelen 023

Goed, het kan altijd merkwaardiger. In Amsterdam werkte de gemeente onder Eberhard van der Laan aan een geheime, ‘grijze campagne’ tegen moslim-radicalisering – de radicaliserende jongeren mochten niet weten dat het de onsexy overheid was die hen wilde deradicaliseren. De grijze campagne werd nog schimmiger toen ambtenaar Saadia Ait-Taleb werd beticht van malversaties en vriendjespolitiek. Ten onrechte, naar nu (een paar jaar later) wordt toegegeven.

Ach, campagnes… Kunnen we ze niet beter helemaal afschaffen? Bij mijn rondje Schotersingel werd mijn blik getrokken naar een JCDecaux-poster. Daarop was als we de tekst mogen geloven een man bezig het leven te vieren. Hij had zijn beste horloge aangetrokken (met genotsensor?) en ook zijn jasje was niet van de straat.

De kleurkeuze was klaarblijkelijk afgestemd op de te genieten whisky.  Op het tafeltje staat ook een cognacglas. Drinkt de genieter alles door elkaar, zolang het maar niet vloekt bij zijn colbertje? Is zijn (uitgenoten) gesprekspartner nijdig weggelopen, of dermate mismaakt dat JCDecaux of de opdrachtgever daar de openbare ruimte niet mee wilde belasten?

 

De krulletjes heeft hij gejat van Jeroen Pauw; zijn het leven vierende gezicht blijft mysterieus buiten beeld.

 

En ja, de opdrachtgever, daar moeten we het nog over hebben. Dat is de gemeente Haarlem. Daar is niks geheims of grijs aan. Behalve dan het geheim waarom men het op het stadhuis nodig achtte juist deze boodschap uit te dragen.

Maar goed, we moeten kennelijk gaan borrelen. En stoppen met dat verdomde geheelonthouden. En met sikkeneuren. WTF! We zijn in Haarlem!! Je kunt hier in je eentje aan een al dan niet ontsmet horecatafeltje zitten en om de minuut op je prijzige horloge kijken hoe laat het is!!!!!! Waar wachten jullie nog op?


 

 

8 reacties op “Borrelen 023”

  1. De ‘cultuur snuiven met kids’-poster vond ik ook al zo tenenkrommend. Deze had ik nog niet gezien. Dank!

  2. Van de site haarlemmarketing. Dan is het gelijk duidelijk waar dat verlangen naar die borrel vandaan komt:

    We werken in een dynamisch krachtenveld. Iedereen wil en vindt iets van ons. Daarom moeten we scherp zijn. Elke dag weer. Als Haarlem Marketing moeten we voorop lopen, maar wel in een tempo dat iedereen ons kan volgen. Alleen in nauwe samenwerking met de stad kunnen we het verschil maken. Ieder vanuit zijn eigen rol en kracht, dan is het collectief op z’n best. Samen zetten we Haarlem in de welverdiende schijnwerpers!

  3. Ligt daar nu een plastic vuilniszak op die bank? Ik vind het type trouwens sterk gedateerd. Jasje, haar, overhemd…1968? Niet multiculti ook. Mysterieus project, in Heerlem.

  4. Het kan ook altijd nòg bevestigender.
    Waarom de gemeente Haarlem zonodig moet adverteren wat ik allang wist, namelijk dat Haarlem een stad is van mooie, stijlbewuste levensgenieters, die niet op een dubbeltje hoeven te kijken, is inderdaad opvallend.
    Desondanks is de boodschap niet erg Bavo-centristisch. Voor je het weet beginnen de Bavo-centristen te klagen dat er veel te veel levensgenieters van elders dit aardse paradijs opzoeken. Of gaat het niet om tijdelijke bezoekers, maar om het trekken van nieuwe inwoners? Dat is natuurlijk nòg erger in de ogen van echte Haarlemmers.

    Nu weten we allang dat het grootste deel van de huidige Amsterdammers bestaat uit voormalige provincialen, die sinds ze daar als student of oudere jongere gearriveerd zijn, in de hoofdstad de wereldburger uithangen.
    Hoe zit dat eigenlijk met Haarlemmers? Welk percentage mogen we rekenen tot èchte autochtonen? Geboren en getogen, zeg maar?

  5. @Rigo: Ik dacht eerst dat het een parodie was. Maar nee, die tekst staat gewoon op die site waarvan ik de naam niet meer zal noemen.
    Blijkbaar is op een brainstorm in het stadhuis het gezond verstand weggewaaid.

  6. De combi tekst en foto blijft vreemd: wie draagt er zo’n buitenissig horloge aan zijn rechterpols? En waar in Haarlem worden de drankjes geserveerd op een…. servetje in plaats van op een viltje?

  7. @Hans Valk: ik heb ooit de cijfers gezien (het statistiekbureau heette OENS…); er staat mij bij dat Haarlemmers verrassend honkvast zijn. En je moet hier drie generaties wonen om er een beetje bij te horen, dat ook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *